Ο παρών Οδηγός είναι συνοπτικός και αφορά σε βασικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει ο/η πρωτοετής φοιτητής/τρια κατά την έναρξη των σπουδών του στο Τμήμα. Για πλήρη και αναλυτική ενημέρωση οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να μελετήσουν α) τον Οδηγό Σπουδών, β) τη δομή του προγράμματος σπουδών και τη διάρθρωση των μαθημάτων, γ) τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας (ΕΚΛ) του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών και δ) να περιηγηθούν στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
Ακαδημαϊκές διαδικασίες
Πρόγραμμα Σπουδών
Το πρόγραμμα σπουδών είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του τμήματος (Σπουδές → Προπτυχιακές). Το πρόγραμμα διδασκομένων μαθημάτων δεν είναι ακριβώς το ίδιο κάθε χρονιά. Η Συνέλευση του Τμήματος έχει τη δυνατότητα να κάνει τις αναγκαίες προσαρμογές ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή υλοποίηση του προγράμματος. Τυχόν αλλαγές-τροποποιήσεις κοινοποιούνται στους φοιτητές εγκαίρως με αναλυτική ανακοίνωση της Γραμματείας.
Αναλυτικές πληροφορίες για την ύλη, τη διδασκαλία, τη βιβλιογραφία και τον τρόπο αξιολόγησης του κάθε μαθήματος περιλαμβάνονται στα «Περιγράμματα μαθημάτων» (syllabus) που είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Τμήματος (Σπουδές → Προπτυχιακές) και στην πλατφόρμα eclass (https://eclass.uop.gr) κάθε μαθήματος.
Ακαδημαϊκό ημερολόγιο-Ωρολόγια Προγράμματα
Στην ιστοσελίδα του τμήματος αναρτώνται το ακαδημαϊκό ημερολόγιο, το αναλυτικό ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε εξαμήνου, το πρόγραμμα τυχόν αναπληρώσεων στο τέλος κάθε εξαμήνου και τα προγράμματα εξεταστικής. Οι έκτακτες αναβολές-αναπληρώσεις των διαλέξεων των μαθημάτων αναρτώνται στο eclass.
Δηλώσεις μαθημάτων
Οι δηλώσεις μαθημάτων είναι υποχρεωτικές σε κάθε εξάμηνο και γίνονται μόνο ηλεκτρονικά μέσω της υπηρεσίας Unistudent (https://unistudent.uop.gr). Στη δήλωση κάθε εξαμήνου οι φοιτητές συμπεριλαμβάνουν τα μαθήματα της τρέχουσας περιόδου, τα οποία επιθυμούν να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν (μαθήματα τρέχοντος εξαμήνου και τυχόν οφειλόμενα αντίστοιχης περιόδου προηγούμενων ετών).
Αν ένας φοιτητής δε συμπεριλάβει στη δήλωσή του κάποιο μάθημα, τότε δεν μπορεί να πάρει τα αντίστοιχα συγγράμματα και δεν μπορεί να λάβει μέρος στις εξετάσεις του μαθήματος στο τρέχον εξάμηνο και στην επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου (η δήλωση των μαθημάτων προς εξέταση για την εξεταστική του Σεπτεμβρίου είναι αυτόματη και περιλαμβάνει όσα μαθήματα δεν έχουν προβιβάσιμο βαθμό από τις δηλώσεις χειμερινού και εαρινού εξαμήνου του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους. Η περίοδος δηλώσεων μαθημάτων, όπως και η αναλυτική διαδικασία, ανακοινώνεται από τη Γραμματεία με την έναρξη κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου.
Δηλώσεις συγγραμμάτων
Η επιλογή και διανομή των συγγραμμάτων σε όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας γίνεται μέσω της διαδικτυακής υπηρεσίας ΕΥΔΟΞΟΣ (https://eudoxus.gr). Οι προθεσμίες χρήσης του Ευδόξου σε κάθε εξάμηνο προσδιορίζονται με σχετική ανακοίνωση. Οι φοιτητές μπορούν να εισέρχονται κατ’ ευθείαν στην ιστοσελίδα https://eudoxus.gr, για να δηλώνουν και να παραλαμβάνουν συγγράμματα μόνο για τα μαθήματα εκείνα, τα οποία έχουν συμπεριλάβει κατά το αντίστοιχο εξάμηνο στη δήλωση μαθημάτων τους. Για τη δήλωση αυτή είναι απαραίτητη η χρήση του Ιδρυματικού Λογαριασμού. Κατά την έναρξη κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου αναρτάται από τη γραμματεία σχετική ανακοίνωση για την ενημέρωση των φοιτητών.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τα ν+2 έτη σπουδών δε δικαιούνται δωρεάν διδακτικά συγγράμματα.
Φοιτητική Μέριμνα -Διαδικασίες Εξυπηρέτησης Φοιτητών
Τμήμα Φοιτητικών Θεμάτων ΠαΠελ
Το Τμήμα Φοιτητικών Θεμάτων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου είναι αρμόδιο για θέματα φοιτητικής μέριμνας που απασχολούν τους φοιτητές. Στην ιστοσελίδα του τμήματος αναρτώνται πληροφορίες για θέματα σίτισης και στέγασης, για υποτροφίες-βραβεία, για το στεγαστικό επίδομα, για αθλητικές δραστηριότητες κ.ά.
Στοιχεία επικοινωνίας:
Δ/νση: Διεύθυνση Ακαδημαϊκών και Φοιτητικών Θεμάτων Πανεπιστημίου Πελοποννήσου,
Τμήμα Φοιτητικών Θεμάτων, Τέρμα οδού Ρετάλη, Άρια Ναυπλίου, 21100
Τηλ.: 27520-70223
URL: http://foitmer.uop.gr
Email: foitmer@uop.gr
Γραφείο Διασύνδεσης ΠαΠελ
Το Γραφείο Διασύνδεσης σε συνεργασία με τους Τμηματικούς Ακαδημαϊκούς Συντονιστές, παρέχει υποστήριξη και πληροφόρηση σε φοιτητές και αποφοίτους για θέματα:
- Μεταπτυχιακών Σπουδών
- Υποτροφιών
- Σχεδιασμού επαγγελματικής σταδιοδρομίας
- Συμβουλευτικής Υποστήριξης για θέματα σύνταξης βιογραφικού σημειώματος, συνοδευτικής επιστολής και προετοιμασίας συνεντεύξεων
- Παροχή Ψυχολογικής Υποστήριξης κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
Παράλληλα, μελετά την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία φοιτητών και αποφοίτων μέσω ερωτηματολογίων τα οποία είναι διαθέσιμα μέσω του συνδέσμου: https://politech.uop.gr/surveys/index.php/896443?lang=el
Στοιχεία Eπικοινωνίας: κ. Διαβολή, Βασ. Κωνσταντίνου 21 211 00 Ναύπλιο, τηλ. 27520 96126, career@uop.gr
Γραμματεία Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων
Η Γραμματεία του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου βρίσκεται στον 1ο όροφο του κτηρίου και εξυπηρετεί τους φοιτητές κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή τις ώρες 10:00 – 13:00, εκτός αν καθορίζεται διαφορετικά με ανακοίνωσή της για ορισμένες περιόδους. Για όλες τις συναλλαγές των φοιτητών με τη Γραμματεία του Τμήματος απαιτείται η επίδειξη της ακαδημαϊκής τους ταυτότητας (ΠΑΣΟ).
Ενημέρωση
Η ενημέρωση για γενικά θέματα γίνεται μέσω του πίνακα ανακοινώσεων του Τμήματος και μέσω του διαδικτυακού τόπου του Τμήματος (http://ds-old.uop.gr). Στην ιστοσελίδα υπάρχουν και ανανεώνονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν τη ζωή του Τμήματος, από το Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο, τον Οδηγό Σπουδών, τα συνέδρια και τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται, το διδακτικό προσωπικό κ.ά. Για θέματα που αφορούν μεμονωμένα μαθήματα (έκτακτες αναβολές-αναπληρώσεις διαλέξεων) η ενημέρωση γίνεται μέσω της πλατφόρμας eClass (https://eclass.uop.gr). Οι φοιτητές/τριες έχουν υποχρέωση να ελέγχουν τους πίνακες ανακοινώσεων, τον ιστότοπο του Τμήματος και το φοιτητικό τους email καθημερινά, καθώς θεωρείται ότι έχουν ενημερωθεί από τη στιγμή που μια ανακοίνωση έχει αναρτηθεί στο προβλεπόμενο μέσο ανακοίνωσης.
Έκδοση βεβαιώσεων – πιστοποιητικών
Οι φοιτητές μπορούν να καταθέτουν τις αιτήσεις τους δια ζώσης κατά τις ώρες εξυπηρέτησης φοιτητών της Γραμματείας ή μέσω της υπηρεσίας StudentWeb, όπως περιγράφεται στη συνέχεια, και παραλαμβάνουν τις βεβαιώσεις ή/και τα πιστοποιητικά, που αιτούνται, με την επίδειξη της ακαδημαϊκής τους ταυτότητας. Οι αιτήσεις των φοιτητών μπορούν εναλλακτικά να κατατίθενται και να διεκπεραιώνονται μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Όλες οι συναλλαγές γίνονται από τους ίδιους τους φοιτητές ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους.
Ιδρυματικός Λογαριασμός-Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
Όλοι οι φοιτητές αποκτούν με την έναρξη της φοίτησής τους Ιδρυματικό Λογαριασμό, τον οποίο πρέπει να ενεργοποιήσουν ΑΜΕΣΑ, για να έχουν πρόσβαση στις παρακάτω ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Οι πρωτοετείς φοιτητές ενημερώνονται για τον ιδρυματικό τους λογαριασμό μετά από την ολοκλήρωση της εγγραφής τους και την αντιπαραβολή των στοιχείων τους με τις λίστες του Υπουργείου.
Ιδρυματικός λογαριασμός
- Στην ιστοσελίδα https://studentaccount.uop.gr περιέχονται οδηγίες για την ενεργοποίηση του ιδρυματικού λογαριασμού καθώς και τεχνική υποστήριξη για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν οι φοιτητές στη λειτουργία του ιδρυματικού λογαριασμού.
- Στην ιστοσελίδα https://uregister.uop.gr γίνεται η ενεργοποίηση του ιδρυματικού λογαριασμού από τους φοιτητές, κατόπιν της ταυτοποίησης των στοιχείων και σχετικής ενημέρωσης από τη Γραμματεία.
- Στην ιστοσελίδα https://mypassword.uop.gr γίνεται η διαχείριση του ιδρυματικού λογαριασμού από τους ίδιους τους φοιτητές.
Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες, μετά από την ενεργοποίηση του Ιδρυματικού λογαριασμού
Βήμα 1ο: Είσοδος στο studentsweb (https://e-secretary.uop.gr/UNIStudent)
Στην υπηρεσία studentsweb οι φοιτητές βλέπουν τον Αριθμό Μητρώου (ΑΜ) τους, που έχει 13 ψηφία και ξεκινάει από 2026…. .
Οι φοιτητές του Τμήματος μπορούν να χρησιμοποιούν την υπηρεσία StudentWeb, η οποία τους δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης μέσω του διαδικτύου σε διάφορες υπηρεσίες της Γραμματείας (π.χ. αιτήσεις για βεβαιώσεις, βαθμολογίες μαθημάτων, δηλώσεις μαθημάτων κλπ). Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται είτε από το σχετικό σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του τμήματος, είτε απευθείας από τη διεύθυνση της υπηρεσίας, η οποία είναι: https://e-secretary.uop.gr/UNIStudent με τα στοιχεία του ιδρυματικού τους λογαριασμού.
Βήμα 2ο: Είσοδος στο φοιτητικό email του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Σε όλους τους φοιτητές παρέχεται φοιτητικό email με τη μορφή username@go.uop.gr, όπου username το όνομα χρήστη στον ιδρυματικό λογαριασμό. Για να εισέλθετε στον λογαριασμό email μεταβαίνετε στη διεύθυνση http://mail.go.uop.gr με τη χρήση προγράμματος περιήγησης (FireFox, Chrome κλπ.) και έχετε πρόσβαση στο νέο email αλλά και σε εργαλεία της πλατφόρμας Google Workspace.
Η επικοινωνία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, τους καθηγητές, τις διοικητικές υπηρεσίες και τη Γραμματεία πρέπει να πραγματοποιείται από το ιδρυματικό email username@go.uop.gr.
Βήμα 3ο: Αίτηση για έκδοση ακαδημαϊκής ταυτότητας (https://submit-academicid.minedu.gov.gr)
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει αναπτύξει κεντρικό πληροφοριακό σύστημα για την έκδοση ακαδημαϊκής ταυτότητας για τους φοιτητές. Η έκδοση της ακαδημαϊκής ταυτότητας είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ.
Η ακαδημαϊκή ταυτότητα πιστοποιεί την ακαδημαϊκή ιδιότητα κάθε φοιτητή/τριας. Περιέχει και το Δελτίο Φοιτητικού Εισιτηρίου («ΠΑΣΟ») (για όσους/ες το δικαιούνται), το οποίο έχει καταργηθεί ως ξεχωριστό έντυπο. Για τη χορήγηση των νέων καρτών (Ακαδημαϊκή ταυτότητα με ενσωματωμένο «ΠΑΣΟ») μπορούν οι φοιτητές/τριες να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους στην διεύθυνση https://academicid.minedu.gov.gr. Ειδικά για τους πρωτοετείς φοιτητές, η αίτηση υποβάλλεται έπειτα από την ολοκλήρωση της εγγραφής τους με τα στοιχεία του ιδρυματικού τους λογαριασμού.
Βήμα 4ο: Είσοδος στο eClass (https://eclass.uop.gr)
Η πλατφόρμα UOP eClass (https://eclass.uop.gr) αποτελεί ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων. Χρησιμοποιείται από τους διδάσκοντες/διδάσκουσες για την ενίσχυση και υποβοήθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα σε ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης και συνεχούς επικοινωνίας διδασκόντων και φοιτητών. Μέσα από την πλατφόρμα οι φοιτητές έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό που αναρτούν οι διδάσκοντες, ανεξαρτήτως χώρου και χρόνου.
Βιβλιοθήκη – Ηλεκτρονικές πηγές
Οι φοιτητές/τριες έχουν πρόσβαση στο υλικό της Βιβλιοθήκης κατόπιν εγγραφής τους με την επίδειξη της ακαδημαϊκής ταυτότητας. Χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του ιδρυματικού τους λογαριασμού, οι φοιτητές έχουν πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης, όπως πηγές πληροφόρησης και αναζήτησης, βιβλιογραφικές βάσεις καθώς και ψηφιακές συλλογές ανοικτής πρόσβασης.
Τηλ. επικοινωνίας Βιβλιοθήκης: 27310-82240
E-mail: lib.ds@uop.gr